Gyakran ismételt kérdések

Mikor kapom meg a kiválasztott ékszert, ha most megrendelem? >>
A várható szállítási határidőt minden termékoldalon napra pontosan feltüntetjük, ami termékenként eltérő lehet, de a legtöbb esetben a megrendelést követő 1-2 munkanap. Természetesen a megrendelést követően azonnal visszaigazoljuk ezt Önnek e-mailben is.

Leadhatom a rendelésemet telefonon? >>
Vevőszolgálatunk készségesen áll a rendelkezésére munkanapokon azon vásárlóinknak is, akik telefonon szeretnék leadni rendelésüket.

Később tudnám kifizetni a rendelésemet, meddig tudják elrakni? >>
Kérésére 10 napig tudjuk elrakni, pontosabban eltolni a szállítási határidőt az eredeti visszaigazolásunkhoz képest. Tehát a gyakorlatban úgy működik, hogy rendelje meg a szokásos módon webáruházunkból a kiválasztott ékszert/ékszereket és a megjegyzés rovatba írja meg nekünk, hogy mikor szeretné a kiszállítást.

Hol tudom megtekinteni illetve felpróbálni a weboldalon kiválasztott ékszert? >>
A webáruházunkból kiválasztott ékszer/ékszerek kérésre megtekinthető/ek üzletünkben nyitvatartási idő alatt
4024 Debrecen Dósa Nádor tér 10.
Az üzletünk nyitvatartási rendje: H-P: 9:00 – 17:00

Az üzletünkben tud fizetni:
 készpénzben

Arany karikagyűrűt szeretnék vásárolni, meg tudom nézni személyesen is a kínálatot?
Arany karikagyűrűinkből bemutató kínálatot a debreceni üzletünkben tartunk. Ahol személyesen is megtekinthetőek illetve megrendelhetőek, de ha talál megfelelő méretet a mintakollekcióból, akkor azt természetesen azonnal meg is tudja vásárolni. Amennyiben nálunk rendel arany karikagyűrűt személyesen vagy online a szállítási határidő a legtöbb fazon esetében csak 3-5 munkanap. Ezen belül ki tudjuk szállítani Önnek ingyenesen Magyarország területén, illetve választása szerint személyesen is átvehető üzletünkben.

Nem tudom az ujjméretem, tudnak segíteni nekem? >>
Hogy kinek mi a megfelelő gyűrűméret és hogyan állapítsuk meg, hogy mekkora gyűrűt válasszunk, az alábbiak szerint tehetjük meg.

ELSŐ MEGOLDÁS
Rendeljen tőlünk ujjmérőt, mellyel nagyon könnyedén és pontosan lehet mérni, akár már másnap mérhet is vele. Amennyiben gyűrűt vásárol egy időben az ujjmérővel, akkor az eszköz INGYENES! Részletek -> Kosárba

MÁSODIK MEGOLDÁS
Egy éppen hordott, megfelelő méretű gyűrűnek egy tolómérő segítségével mérje le a belső átmérőjét, és keresse ki a lenti mérettáblázatból a mért átmérőhöz tartozó kerület szerinti méretet. Ebben az esetben a gyűrűnek teljesen kereknek kell lennie! A használt, deformálódott gyűrűknél több méréssel különböző értékeket kaphatunk. Semmiképpen se próbálkozzon vonalzóval vagy mérőszalaggal, mert ezekkel nem lehet pontosan mérni! A gyűrűméretek közötti különbségek csupán tizedmilliméterek, így egy pontatlan mérőeszközzel akár több számot is tévedhet és nem lesz jó a rendelt gyűrű az ujjára.

Kerület (mm) Átmérő (mm) Kerület (mm) Átmérő (mm) Kerület (mm) Átmérő (mm)
41 13,0 53 16,8 65 20,6
42 13.4 54 17,2 66 21,0
43 13,7 55 17,5 67 21,3
44 14,0 56 17,8 68 21,6
45 14,3 57 18,1 69 22,0
46 14,6 58 18,4 70 22,3
47 15,0 59 18,8 71 22,6
48 15,3 60 19,1 72 22,9
49 15,6 61 19,4 73 23,2
50 16,0 62 19,7 74 23,6
51 16,2 63 20,0 75 23,9
52 16,5 64 20,3 76 24,2

HARMADIK MEGOLDÁS
Ha ékszerboltban járunk, mindenképpen célszerű feljegyzetelni a méretet, amit helyben gyűrűmérő sor segítségével néznek meg, mert a későbbiek folyamán hasznos lehet, esetleg kedvesünk tudtára is adhatjuk, megkönnyítve ezzel a helyzetét, ha gyűrűt szeretne vásárolni számunkra. Ha a méretvételével kapcsolatban kérdés merül fel, nagyon szívesen segítünk ügyfeleinknek elérhetőségeinken.

Hívjon minket +36 30 275 9600
Irjon e-mailt info@aranyekszeruzlet.hu

Ajándékkártyát tudok vásárolni? >>
Szeretne ajándékot vásárolni, de kifogyott az ötletekből?
Adja ajándékba a választás lehetőségét! Az ARANY-EKSZERUZLET.HU ajándékkártyával garantáltan örömet szerez. Csak válassza ki a megfelelő összegű ajándékkártyát 5.000 Ft-tól 300.000 Ft-ig és akár a következő munkanap szerettei már tetszőlegesen levásárolhatják webáruházunkban.

Miért érdemes ajándékkártyát választani, ha nem tud dönteni?
 Egyszerűen, otthonról megvásárolható és felhasználható.
 Modern megjelenésével igazán elegáns meglepetés.
 Kockázatmentes, mert, a megajándékozott kedvére válogathat a folyamatosan bővülő termék kínálatunkból.
 Az ajándékkártyát ingyenesen kiszállítjuk értékhatártól függetlenül.
 Szabadon felhasználható webáruházunkban a vásárlástól számított 1 éven belül.
 Meglepheti vele az ország bármely pontján élő szeretteit.

Mit nyújt az ajándékkártya?
Kényelmet Önnek, a választás szabadsága szeretteinek.

Hogyan tudok árkedvezményt kapni? >>
Törzsvásárlóink kaphatnak árkedvezményt és gyűjthetnek beváltható hűségpontokat webáruházunkban. Ezek nem automatikusan járó kedvezmények, ehhez igényelni kell, hogy vegyük fel Önt is törzsvásárlónak.

Törtaranyat beszámolnak a vásárlásba és mennyiért? >>
Beszámítunk törtaranyat a vásárlásba, de ez csak üzletünkben történő személyes átvétel esetén lehetséges. A törtarany beszámítás mindig az aktuális napi világpiaci törtarany árfolyam alapján történik, az aktuális árfolyamról vevőszolgálatunk ad felvilágosítást elérhetőségeink bármelyikén.

Hívjon minket +36 30 275-9600
Írjon e-mailt info@arany-ekszeruzlet.hu

Certificatot adnak az ékszerhez? >>
Fontos tudni: Magyarországon nem írja elő semmilyen jogszabály az ékszerboltoknak a certificate kiállítását.
Az ékszer pontos azonosításhoz szükséges adatokat a vásárláskor melléklelt számla tartalmazza. Amelyen feltüntetjük az ékszer pontos megnevezését anyagát, finomságát, stb, továbbá az ékszer beazonosításhoz szükséges cikkszámot/egyedi azonosítószámot, amely számok hátterében egy fotóval is ellátott dokumentáció áll az eladott ékszerről a webáruházunkban és az adatbázisunkban. Így az általunk kiadott számla alapján bármikor akár több év múlva is gyorsan és pontosan be tudjuk azonosítani eladott ékszereinket és helytállunk azok valódiságáért. Természetesen a gyémánttal foglalt ékszerek esetében a certificatot mellékeljük az ékszerhez.

Honnan tudhatom, hogy valódi arany, illetve ezüstékszert kapok ha a webáruházukból rendelek? >>
Ahhoz, hogy ebben a kérdésben megnyugtató választ kapjon meg kell ismernie néhány olyan tényt ami a nemesfémből készült ékszer kereskedelemmel és cégünkkel kapcsolatos. Ez fogja garantálni Önnek, ha tőlünk vásárol biztos lehet benne, hogy valódi arany, illetve ezüstékszert fog kapni.

 Magyarországon a nemesfémből készült ékszerek forgalmazása a szigorúan ellenőrzött tevékenységek közé tartozik. A szolgáltatók ellenőrzését, a kereskedelmi forgalomba kerülő nemesfémtárgyak vizsgálatát, hitelesítését, valamint a nemesfémtartalom tanúsítását az MKEH Nemesfémvizsgáló és Hitelesítő Hatóság (NEHITI) végzi.

 Cégünk 1994 óta foglalkozik nemesfémből készült ékszerek értékesítésével. Ez már elég sok idő ahhoz ami önmagában is azt garantálja, hogy valóban minőségi ékszereket forgalmazunk, mert ha ez nem így lenne már biztos nem lehetnénk az ékszerpiacon.

 A webáruházunkban minden arany és ezüstékszert a magyar jogszabályoknak megfelelő hitelesítő fémjelzéssel, számlával, jótállással és 14 napos pénzvisszafizetési garanciával forgalmazunk. Reméljük az itt felsorolt információkkal sikerült megszüntetni minden felmerült aggodalmát és bizalommal üdvözölhetjük Önt is elégedett vásárlóink között.

Ha egy ékszer elfogyott, kaphatok értesítést, amikor újra kapható lesz? >>
Igen, van lehetőség értesítést kérni az ékszer érkezéséről. Ehhez csak annyit kell tennie, hogy a termékoldalon rákattint az arany szinű ”Értesítés kérek” gombra és megadja az e-mail címét. A rendszerünk automatikusan értesíteni fogja Önt, amint az ékszer újra kapható lesz. Fontos tudni, hogy az elfogyott termékek oldalán feltüntetett várható szállítási dátum nem
mérvadó, mert ezt a dátumot a rendszerünk automatikusan generálja, de ez a valóságban minden terméknél más.

FIZETÉSSEL ÉS ÁTVÉTELLEL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEK
Milyen fizetési módok közül választhatok? >>
Webáruházunkban a megrendelése kiegyenlítéséhez 3 fizetési mód közül választhat.

 utánvétel
 átutalás (előre)
 bankkártya

Mennyire biztonságos az online bankkártyás fizetés? >>
Bankkártyás fizetéskor Önt átirányítjuk az BB Bank fizetőoldalára, így a fizetés közvetlenül a Bank által üzemeltetett, a nemzetközi kártyatársaságok szabályai és biztonsági előírásai szerint működő oldalon történik, és nem a webáruház oldalán. Ezért biztonságos ez a fizetési mód. A megrendelés kiszállítása csak a sikeres fizetés után lehetséges.

Ha átutalásos fizetési módot választok, hová kell utalni a rendelés értékét? >>
A megrendelés értékét kifizetheti banki átutalással, illetve befizetheti közvetlenül a bankszámlánkra valamelyik OTP fiókban. A megrendeléskor küldött visszaigazolásunkon is megtalálhatóak az átutaláshoz szükséges adatok.

 Számlatulajdonos: Tonimpex 94 Kft.
 Számlaszám: 10103434-15194428-00000006
 Megjegyzésként kérjük, tüntesse fel a rendelés számát!

A kiszállítás az összeg beérkezését követően történik, amelyről e-mailben tájékoztatjuk.

Külföldi bankszámláról is kifizethetem a rendelés értékét? >>
Lehetséges nemzetközi bankszámláról is kifizetheti a rendelése értékét. Az átutaláshoz szükséges adatok:
 Számlatulajdonos: Tonimpex 94 Kft.
 Számlavezető:
 IBAN: HU
 Megjegyzésként kérjük, tüntesse fel a rendelés számát!

A kiszállítás az összeg beérkezését követően történik, amelyről e-mailben tájékoztatjuk.

Külföldi címre is szállítanak? >>
A külföldi címre történő szállítást cégünk nem vállal. De a külföldi vásárlóink úgy szokták ezt megoldani, hogy egy magyarországi családtag, rokon, barát vagy ismerős címére kérik a csomagot és azok jutatják ki külföldre.

Ajándékkártyával vásárolnék, mit kell tudnom róla? >>
Az ARANY-EKSZERUZLET.HU ajándékkártya névértéke webáruházunkban teljes egészében levonás nélkül levásárolható. Amennyiben rendelés összege magasabb ennél, akkor a különbözet kifizetésére a webáruházuk által felkínált fizetési módok közül lehet választani. A ajándékkártya névértékénél kisebb összegű vásárlás esetén nem váltható be. Az ajándékkártya elfogadás a webáruház pénztár oldalán lévő „Kupon, ajándékkártya beváltása” mezőbe történik a kártyaszám beírásával. Továbbá kérjük a feltöltést igazoló számla számának a megjegyzés rovatba történő feltüntetését.

Miért nem lehet utánvétellel fizetni 300.000 Ft felett? >>
A pénzmosás megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvényben megfogalmazottak értelmében kötelező az ügyfél azonosítása a jogszabályban meghatározott esetekben. A 300 ezer Ft-os, illetve feletti készpénzes ügyletnél is szükséges (szűkebb körű) adatok rögzítése.

A Pmt. alapján kizárólag a készpénzes vásárlásokra vonatkozik az átutalásra nem, tehát Pmt. szerinti azonosítási kötelezettség akkor keletkezik, ha a vásárló készpénzzel vagy utánvéttel fizet. Mivel a szolgáltató személyes kontaktus hiányában a vásárláskor (megrendeléskor) a vevő által megadott adatokat ellenőrizni nem tudja, ezért nem teljesítheti a 300.000 Ft-ot elérő illetve meghaladó utánvételes megrendeléseket. Ezen értékhatár feletti vásárlás esetén a fizetés csak átutalással előre vagy online bankkártyás fizetéssel lehetséges. Illetve egy másik alternatíva lehet a fizetésre a személyes átvétel üzleteinkben ahol természetesen kifizetheti a rendelése értékét átvételkor készpénzben vagy bankkártyával.

Ha postára kérem a szállítást, meddig vehetem át a rendelésemet? >>
Az Ön által kiválasztott postára történő szállítást követően 5 munkanap áll rendelkezésre, hogy a rendelését átvegye. A csomag feladáskor és a postára érkezéskor is értesítést fog kapni e-mailben.

Ha a személyes átvételt választom, mikor illetve meddig vehetem át a rendelésemet? >>
A személyes átvételt választó vásárlóinkat külön e-mailben fogjuk értesíteni, hogy mikortól vehetik át a rendelést. Ezt követően 5 munkanap áll rendelkezésre az ékszer(ek) átvételére a kiválasztott üzletünkben nyitva tartási idő alatt.

Az üzleteink nyitvatartási rendje: H-P: 9:00 – 17:00

A megrendelést az üzleteinkben kifizetheti:
 készpénzben

Ki lehet bontani a csomagot mielőtt a futárnak kifizetem illetve átveszem? >>
A csomagot csak kifizetés illetve átvétel után lehet kibontani, de ha bármilyen okból nem tetszik Önnek a megvásárolt ékszer, akkor 14 napon belül visszaküldheti címünkre saját költségén és mi visszafizetjük a rendelés értékét.

Mire kell figyelnem a csomag átvételekor? >>
A legfontosabb, hogy a csomag épségét még kézbesítéskor a futár előtt kell megvizsgálni, és ha a csomagoláson (terméken) sérülést észlel, akkor a sérülést az átadó és az átvevő, közösen rögzíti a helyszínen egy jegyzőkönyvben. Ugyanis sérülésekre vonatkozó reklamációt a helyszínen átvételkor készült jegyzőkönyv hiányában nem tudunk elfogadni!

FOLYAMATBAN LÉVŐ MEGRENDELÉSSEL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEK
Megrendelésemet módosítani szeretném (fizetési mód, szállítási cím, termék, egyéb), hogyan és meddig tudom megtenni? >>
Elérhetőségeink bármelyikén jelezheti nekünk a változtatásokat, de a legegyszerűbb, ha a megrendeléskor kapott visszaigazoló e-mail-re válaszolva megírja a módosítani kívánt információkat. Amelyet a kiszállítást megelőző munkanap 12.00 óráig tud megtenni.

Megrendelésemet törölni szeretném, hogyan és meddig tehetem meg? >>
Elérhetőségeink bármelyikén jelezheti nekünk, de a legegyszerűbb, ha a megrendeléskor kapott visszaigazoló e-mail-re válaszolva megírja, hogy szeretné töröltetni a megrendelését. Amelyet a kiszállítást megelőző munkanap 12.00 óráig tud megtenni.

Honnan tudhatom meg hol tart a megrendelésem, pontosan mikor fogják szállítani? >>
Amikor a rendelését feladjuk, küldünk Önnek e-mail-ben szállítási információt, ahol megadjuk csomagjának a küldeményazonosítóját, amelyre rákattintva a https://www.posta.hu/ ugyfelszolgalat/nyomkovetes oldalon nyomon tudja követni, hogy éppen hol tart.

Van lehetőség más szállítási időpontot kérni, mint amit a megrendeléskor visszaigazolnak? >>
Természetesen, van lehetőség más szállítási időpontot kérni, mint amit a termékoldalon feltüntetünk, csak a megrendeléskor a megjegyzés rovatba jeleznie kell nekünk, hogy mikor szeretné a kiszállítást.

ÁTVETT RENDELÉSSEL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEK
Nem jó méretet rendeltem, szeretném kicserélni, mi a teendő? >>
Ha nem a megfelelő méretet választották, természetesen ki tudjuk cserélni azt egy másikra. A csere feltétele, hogy a megvásárolt ékszer nem került használatra. Cserére a rendelés kézhezvételtől számított 15 napon belül van lehetőség.
Első lépésként jelezze elérhetőségeink valamelyikén a csere szándékát:

Hívjon minket Írjon e-mailt
+36 30 275-9600 info@arany-ekszeruzlet.hu

Ezután pedig juttassa vissza hozzánk az ékszert igazolható biztonságos módon, sérülésmentesen a postacímünkre Tonimpex 94 Kft., 4024 Debrecen Dósa Nádor tér 10.). Az ékszer visszajuttatásának és az újra küldésnek a költségei ebben az esetben a vevőt terhelik. Amennyiben az ékszer hiánytalanul, és sérülésmentesen megérkezett hozzánk, mi azonnal
küldjük az Ön által kiválasztott másik ékszert. Ha keletkezik árkülönbözet akkor azt utánvétellel az átvételkor kell kifizetnie. Ha pedig visszajáró értékkülönbözet keletkezik, azt visszautaljuk az Ön által megadott bankszámlára (az értékkülönbözet visszafizetésre csak a rendelés kézhezvételtől számított 14 napon belüli csere esetén van lehetőség).

Nem tetszik az ékszer amit rendeltem, milyen lehetőségeim vannak? >>
Ha nem tetszik a tőlünk vásárolt ékszer, ki tudjuk cserélni azt egy másikra. A csere feltétele, hogy a megvásárolt ékszer nem került használatra. Cserére a rendelés kézhezvételtől számított 15 napon belül van lehetőség. Amennyiben nem talál, vagy nem szeretne másik ékszert visszatérítjük a teljes vételárat, az  esetleges szállítási költséggel együtt. Pénzvisszafizetésre csak a rendelés kézhezvételtől számított 14 napon belül van lehetőség. Első lépésként jelezze elérhetőségeink valamelyikén a csere illetve elállási szándékát:

Hívjon minket +36 30 275-9600
Írjon e-mailt info@arany-ekszeruzlet.hu

Ezután pedig juttassa vissza hozzánk az ékszert igazolható biztonságos módon, sérülésmentesen a postacímünkre Tonimpex 94 Kft., 4024 Debrecen Dósa Nádor tér 10.). Az ékszer visszajuttatásának költsége a vevőt terhelik, csere esetén az újra küldésnek költsége is. Amennyiben az ékszer hiánytalanul, és sérülésmentesen megérkezett hozzánk, akkor mi
azonnal küldjük az Ön által kiválasztott másik ékszert csere esetén illetve, ha a pénzvisszafizetést választotta visszautaljuk a rendelés teljes vételárat Ön által megadott bankszámlára.

Ajándékba vettem/kaptam az ékszert, de nem tetszik és letelt már a 14 napos pénzvisszafizetési garancia, mit tudok tenni? >>
Ajándékba vették/kapták a tőlünk származó ékszert vagy ha nem a megfelelő méretet választották, illetve bármilyen ok miatt nem elégedettek a nálunk vásárolt ékszerrel cégünk a rendelés kézhezvételétől számított 15 napig lehetőséget biztosít arra, hogy azt egy másikra cserélje ki. A csere feltételei, hogy a megvásárolt ékszer nem került használatra és a teljes vételár
levásárlásra kerül. Első lépésként jelezze elérhetőségeink valamelyikén a csere szándékát:

Hívjon minket +36 30 275-9600
Írjon e-mailt info@arany-ekszeruzlet.hu

Ezután pedig juttassa vissza hozzánk az ékszert igazolható biztonságos módon, sérülésmentesen a postacímünkre Tonimpex 94 Kft., 4024 Debrecen Dósa Nádor tér 10.). Az ékszer visszajuttatásának és az újra küldésnek a költségei ebben az esetben a vevőt terhelik. Amennyiben az ékszer hiánytalanul, és sérülésmentesen megérkezett hozzánk, mi azonnal
küldjük az Ön által kiválasztott másik ékszert. Ha keletkezik árkülönbözet akkor azt utánvétellel az átvételkor kell kifizetnie. Amennyiben nem talál megfelelő másik ékszert kínálatunkban, úgy sajnos pénzvisszafizetésre a rendelés kézhezvételétől számított 14 nap (a pénzvisszafizetési garancia lejárata) után már nincs lehetőségünk, de ajándékkártyán jóváírjuk az ékszer teljes vételárát. Az ajándékkártyát postázzuk Önnek, amelyet 1 éven belül beválthat a webáruházunkban.

Mit jelent a 14 napos pénzvisszafizetési garancia, hogyan élhetek vele? >>
Ha a megvásárolt ékszer bármilyen okból nem nyeri el a tetszését a kézhezvételtől számított 14 napon belül, visszatérítjük a teljes vételárat, az esetleges szállítási költséggel együtt. Első lépésként jelezze elérhetőségeink valamelyikén elállási szándékát:

Hívjon minket +36 30 275-9600
Írjon e-mailt info@arany-ekszeruzlet.hu

Az alábbi adatokra mindenképpen szükség lesz, hogy be tudjuk azonosítani a rendelését, illetve az ékszert:
 a vásárláskor megadott név és e-mail cím;
 a megrendelés száma, illetve a ékszer(ek) cikkszáma,(ha nem az összes ékszer megvásárlásától kíván elállni);
 a bankszámla száma, ahová a vételár visszautalását kéri. Ezután pedig juttassa vissza hozzánk az ékszert/ékszereket igazolható biztonságos módon, sérülésmentesen a fenti határidőn belül a postacímünkre (Tonimpex 94 KFT. 4024 Debrecen, Dósa Nádor tér 10). A visszajuttatásának költsége a vevőt terheli. Amennyiben az ékszer hiánytalanul, és sérülésmentesen megérkezett hozzánk, mi 1-3  munkanapon belül visszautaljuk a rendelés teljes vételárat az Ön által megadott bankszámlára.

Jótállási időn belül meghibásodott az ékszer, mi a teendő? >>
A vásárolt ékszerrel kapcsolatban felmerülő panasz leggyorsabb megoldása érdekében javasoljuk készítse elő a vásárláskor kapott számlát és az elérhetőségek valamelyikén vegye fel velünk a kapcsolatot.

Hívjon minket +36 30 275-9600
Írjon e-mailt info@arany-ekszeruzlet.hu

Az alábbi adatokra mindenképpen szükség lesz, hogy be tudjuk azonosítani a rendelését, illetve az ékszert:
 név, e-mail cím és telefonszám;
 javítandó termék neve, cikkszáma;
 számla sorszáma;
 a hiba leírása;
 érvényesíteni kívánt jog (elsősorban kijavítást vagy kicserélést igényelhet).

A meghibásodott ékszert a mellékelt dobozban igazolható biztonságos módon Ön eljuttatja postacímünkre: Tonimpex 94 Kft., 4024 Debrecen Dósa Nádor tér 10. A megjavított, illetve a csereékszert 5 – 15 napon belül visszaküldjük az Ön címére szállítási költség felszámítása nélkül.

Fontos tudni! Amennyiben azonban az ékszert a szerviz bevizsgálást követően hibátlannak találta, vagy a hibát nem rendeltetésszerű használat okozta, ezért a javítás garanciálisan nem végezhető el, akkor a javítás költsége és a visszaszállítás költsége ugyanúgy a vevőt terheli.

ÉKSZEREKKEL ÉS SZOLGÁLTATÁSAINKKAL KAPCSOLATOS
Vállalnak egyedi ékszerkészítést, ha igen mennyiért és milyen határidővel? >>
Tudjuk vállalni egyedi arany ékszerek készítését hozott aranyból, de a megrendeléseket csak az üzletünkben személyesen lehet leadni. A vállalási árról pontos árajánlatot (ami az átlagos ékszerek esetében általában 4.000 Ft/gramm) és vállalási határidőt (kb. 4 hét) csak az elkészítendő ékszer ismeretében tudunk adni, mert ezek a tényezők fazontól függőek. A megrendeléshez szükséges hozni fotót, rajzot, vagy mintát ami alapján az ékszert el tudjuk készíteni, valamint az elkészítéséhez szükséges törtarany mennyiséget a 12%-os feldolgozási anyagveszteséggel együtt. A vállalási árat az elkészült ékszer súlya alapján utólag átvételkor kell fizetni.

Miért feketedik be az ezüstékszer? >>
Először is tisztázzuk, hogy miért és hogyan alakul ki ez a feketedés az ezüstékszereken. Mi is ez valójában?
Az ezüstöt az ezüst-szulfid színezi sötétre. Ez egy természetes kémiai folyamat során keletkezik. Ha az ezüst a kénnel találkozik, úgynevezett ezüst-szulfid réteg képződik a felületén.

Hol és hogyan találkozhat kénnel az ezüst ékszerünk?
Az ezüst ékszerek már a szabad levegőn is megfeketedhetnek a levegő kéntartalma következtében, ami elsősorban a kipufogógázokból származik. A különböző kozmetikai cikkek, krémek gyakran ként tartalmaznak, ami az ezüst
felületén igen gyorsan ezüst-szulfidot képez. Az elszíneződés gyakran lehet a bőrünk izzadságától is. Az izzadtság rendszerint savas kémhatású, összetétele és mértéke egyénileg változik! Számos oka lehet, a hormonális eltéréstől a gyógyszer mellékhatásokig, stb. A termálvíz sem barátja az ezüstnek, ezért, ha gyógyvizekben lubickolunk, érdemes
előtte levenni, mert nagyon gyorsan megfeketedhetnek a gyönyörű ezüstékszereink.

Hogyan tudjuk eltávolítani illetve megelőzni a feketedést az ezüst ékszeren?

Tisztítás:
Ha sima az ékszer felülete, akkor egyszerűen speciális ezüsttisztító kendővel finoman átdörzsölve el tudjuk távolítani az ezüst-szulfidot. Ha a mélyedésekben vagy olyan helyen van az elszíneződés, ahol nem férünk hozzá, akkor használjon erre a célra speciálisan kifejlesztett ezüsttisztító folyadékot. Ha a fenti módszerek nem elég hatásosak, akkor vigye be a „megfeketedett” ezüstékszerét egy ötvös műhelybe. Ahol külön díjazás ellenében polírozással helyre tudják állítani eredeti fényét. De próbálkozhat különböző házi praktikákkal is, amelyekből egyet (amit természetesen már mi is kipróbáltunk) megosztunk Önnel: Régi, bevált praktika, azoknak, akik még nem ismerik, vagy nem próbálták az ezüst tisztítása egyszerűen, olcsón megoldható házilag is: alufólia, só és szódabikarbóna segítségével. Egy üvegtálat ki kell bélelni alufóliával, bele kell tenni az ezüstékszert a tálba, majd rá kell szórni 2-3 evőkanál szódabikarbónát és egy teáskanál sót. Öntsünk rá forró vizet, és hagyjuk állni az oldatban az ezüstöt. A víz egy idő után elszíneződik, zavaros lesz, az ezüst viszont olyan szép lesz, mint új korában. Öblítsük le tiszta vízzel a megtisztított ékszereket és puha ruhával törölgessük át. Fontos tudni! Pl. ragasztott Swarovski köves ékszerek estén nem ajánlott ez a fajta házi tisztítási módszer, mert a kövek
kihullhatnak.

Megakadályozás:
A feketedés elkerülése érdekében manapság az ezüst ékszereket bevonattal látják el úgymint pl. ródium, ami nagy kopásállósága és kémiai ellenálló képessége folytán  sokáig megőrzi fehér színét és csillogó fényét, de akár az antikolás vagy az aranyozás is jó megoldás lehet.

Tárolás:
Mint azt már korábban említettük az ezüst ékszerek elszíneződését okozhatja a levegőben lévő kén tartalom is, ami elsősorban a kipufogógázokból származik. Ezért fontos, hogy megfelelően fénytől védett, száraz helyen tároljuk ezüst ékszereinket, ha nem viseljük. Ez lehet egy saját lezárt dobozban, így azok biztosan nem sérülnek meg és nem feketednek be.